وصیت‌نامه شهید عباس فخارنیا

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ»

خدایا تو را شکر می‌کنم از اینکه به من گناهکار منت نهادی و بااین‌همه جرم و حقارت توفیق دادی و به‌طرف نور خود و دین خودت کشاندی و من را از دوستداران و محبان علی (ع) و فاطمه زهرا (س) و از شیعیان علی (ع) و لبیک‌گویان حسین بن علی (ع) قراردادی و تو را شکر‌گزارم که این حقیر را به‌طرف صراط المستقیم هدایت کردی و توفیق حضور در جبهه که بحق محل فرود ملائکه رحمت، محل تجلی ائمه (ع)، محل نصرت و امدادهای غیبی تو برای پیروزی ایمان بر کفر و محل عروج خونین مؤمنینی است که با شهادت خود به‌سوی تو شتابان در حرکت‌اند را عطا فرمودی.

خدایا تو را شکر‌گزارم از این نعمت‌های بیکران که بر این حقیر ارزانی داشتی و بخصوص این نعمت جنگ را که این حقیر هر چه از مکتب حسین (ع) و دین مبین تو آموختم همه‌وهمه را در این مدت بوده که توفیق شرکت و حضور در جبهه را داشتم و نمی‌توانم حتی یک‌سرسوزن از آن را شکر‌گزاری کنم الا اینکه تنها سرمایه وجودم را برای تو ناقابل شمرم و آن را در میدان نبرد همراه پیکر خاکیم به خون جاری در رگ‌هایم آغشته گردانم و آنگاه برای تو هدیه کنم.

خداوندا به خودت سوگند که اگر بدانم با کشته‌شدن من و ریخته شدن خون من و تکه‌تکه شدن بدن من در راه تو حتی یک نفر به‌طرف اسلام و قرآن تو کشیده می‌شود به آن‌ها رضایم تا آن یک نفر از گمراهی نجات یابد و به‌طرف تو گام بردارد و از مؤمنین قرار گیرد.

برادران و خواهران شما را به خدا سوگند می‌دهم کمی درباره گذشته و آینده خود تأمل نمایید و به خود آیید و به گذشته خود بنگرید علی علیه‌السلام می‌فرماید: عصیان خدا بر دو قسم است پیروی از دلخواه و آرزوهای طولانی که پیروی از خواسته‌های دل مانع حق می شود و آرزوهای طولانی آخرت را از بین می برد. برادران و خواهران هرکس آخرت نداشته باشد بدند که هیچ چیز ندارد و از زیان کنندگان در دنیا و آخرت است و به خود آییم و از گذشته خود توبه کنیم و استغفار نماییم و به در خانه خدا پناه ببریم و با توسل به ائمه امعصومین علیه السلام و شفیع قراردادن آنها برای خود روزنه نجاتی باز کنیم و در عبادتهای خود با خضوع و خشوع از خداوند بخواهیم که ما را عفو نماید و خوف از آن داشته باشیم که خدای نخواسته از آنهایی که خدا جوابمان را ندهد نباشیم که بد جایگاهی در آخرت خواهیم داشت .
مولا علی علیه السلام می فرمایند: دنیا پشت کرده و میرود و آخرت رو کرده و می آید و هر یک فرزندانی دارند اگر میتوانید از فرزندان آخرت باشید و از فرزندان دنیا نباشید امروز روز عمل است و حسابی در کار نیست لکن فردا روز حساب است و عملی در کار نیست .
برادران و خواهران اگر میتوانید تا ابد در این دنیا جاودان بمانید بروید پی دنیا و از فرزندان دنیا باشید و اگر نمی توانید ابدی باشید بالاخره مرگ همه ما فرا میرسد و روزی هم شما را مانند بنده و دیگران که از این دنیا بار بستند و رفتند درون قبر تنگ و تاریک قرار خواهند داد و با گذاردن سنگ لحد توسط همان دوستان دنیایی روی آنرا هم گل می گیرند و به نوبت روی آن خروارها خاک می ریزند و عزیزترین کسان انسان او را تنهای تنها با یک دنیا وحشت و تاریکی رها می کنند و میروند و به یاد بیاور و محسم کن که تو میمانی و اعمالت و اگر به این مردن یقین داری پس چرا دنبال دنیا حرکت می کنی در دنیا محبت اهل بیت عصمت و طهارت را برای خود جمع کن در غم آنها از ته دل بسوز و در شادی آنها شاد باش و فقط با خلیفه رسول الله بود و عشق او را در دل پروراند که هرکس چنین شد رستگار است .
برادران و خواهران بهترین وسیله برای آمرزش گناهان و تقرب به سوی پروردگار شرکت در نمازهای جماعت و نماز جمعه و دعای توسل و کمیل و …. که در کتب ادعیه آمده می باشد و اگر دعاها هرچه با اخلاص بیشتری باشد ائمه علیه السلام در آنها حضور پیدا می کنند و رحمت خدا در آن مجالس به وضوح دیده میشود حتی المقدور آنها را ترک نکنید .
خدایا این پیر ما این هدایتگر ما و این ذخیره خودت را برای اسلام و شیعه در پناه امام زمان (عج) محفوظ بدار که با تمام وجودم این را می گویم که اگر صدها جان داشتم همه را درراه او چون راه او راه تو است بی دریغ نثار میکردم و از همه همه و همه می خواهم که این حقیر را حلال کنند.

 

 

 

«اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیای مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتی مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ”»

«وَالسَّلَامُ عَلَی مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَی»

وصیت‌نامه عباس فخار‌نیا»