مصاحبه فاطمه فخارنیا خواهر شهید عباس فخارنیا

گفت‌وگو با خواهر شهیدی که پدرش را از حادثه مِنا نجات داد.

فاطمه فخارنیا خواهر شهید عباس فخارنیا در گفت‌وگو با خبرنگار طنین یاس در تشریح خوابی که باعث شد پدر این شهید بزرگوار از حادثه تلخ مِنا نجات پیدا کند، گفت: شب عید قربان، در صحرای عرفات، برادر شهیدم به خواب رئیس کاروان می‌آید و می‌گوید: «من آقام قلبش ناراحته فردا ازدحام جمعیت خیلی زیاده، ایشان را تنها نگذارید و مواظبش باشید.»

وی ادامه داد: ازآنجایی‌که مادر و پدر من با کاروان بنیاد شهید به سفر حج مشرف شده‌اند و عکس شهد در جاهای مختلف این کاروان نصب شده است، رئیس کاروان با چهره این شهید و نام وی آشنا بوده و پدرم را از خوابی که دیده مطلع می‌کند.

خواهر شهید عباس فخارنیا افزود: روز عید قربان، رئیس کاروان که با دیدن این خواب احساس مسئولیت بیشتری می‌کند از پدر من مراقبت کرده و دو بار که ایشان قصد به‌جاآوردن اعمال رمی جمرات را داشته است با این صحبت که «تو سفارش شده هستی و الان خیلی شلوغ است» مانع رفتن پدر من می‌شود.

وی با بیان اینکه پدرم یک‌بار قبل هم به حج مشرف شده بود، گفت: قصد ایشان از سفر حج امسال زیارت خانه خدا به نیابت از برادران شهیدم بوده است.

خواهر شهید عباس فخارنیا با اشاره به اینکه برادرم در دوران حیات نیز بسیار باغیرت بود و احساس مسئولیت زیادی نسبت به خانواده داشت گفت: این اولین باری نیست که ایشان مشکلی را از سر خانواده رفع کرده‌اند در جریان عمل جراحی مادرم نیز برادرم به خواب پدرم آمد و گفت: «نگران نباشید.» و این‌گونه از استرس و ناراحتی خانواده کم کرد این عمل با موفقیت انجام شد و مادرم سلامتی خود را به دست آورد.

وی ادامه داد: در یک خواب دیگر شاخه گلی از سوی شهید، هدیه‌ای بود که مشکلات خانواده را حل کرد.

فاطمه فخارنیا در پایان با تسلیت به بازماندگان جان‌باختگان حادثه تلخ مِنا گفت: اکنون حال پدر و مادرم مناسب است و مادر با گرفتن نایب توانسته‌اند حج خود را به جا آورند.

به گزارش طنین یاس، چند روزی است که فضای مجازی را خبری با عنوان «شهیدانی پدر و مادرشان را از حادثه منا نجات دادند» پرکرده است که این خبر مربوط شهیدان عباس نیا است که در ۱۹/۰۴/۱۳۶۵ مهران عملیات کربلای یک به شهادت رسید.